Woensdag 7 juni waren Jan Schilder (Vik) en Peter Veerman (Lut) te gast in Zukke Zorgen (vertaald:  wat een zorgen)  op L.O.V.E. Radio, het radiostation van Volendam.

Het station kondigde dat zo aan: 'Jan weet veel over de Volendammer cultuur en hij kent veel families uit die “goede oude tijd”. Ook Peter houdt zich bezig met de historie. Samen gaan ze het deze avond hebben over de Schoklanders. Hoe zijn zij ooit in Volendam terecht gekomen?'

Jan en Peter, ook de organisatoren van een Schokker familiedag in april, zie Succesvolle Schokker middag in Volendam - hebben daar hun verhalen gedaan over Schokland, de evacuatie, de Schokkers die naar Volendam kwamen en over de familie Kwakman Ballap. Jan: 'Het werd meteen al positief ontvangen, tijdens de uitzending werd enkele keren spontaan gebeld naar de studio, dat men het programma prachtig vond. Ook de volgende dag, op straat, op het werk en in winkels, werden we aangesproken, dat men het een mooi en interessant programma vond. Dat is alleen maar goed voor de vereniging, nietwaar! We hebben tijdens de uitzending verteld, dat er een Schokker Vereniging bestaat en dat de vereniging ook een website heeft.'

Heren bedankt! En nu maar wachten op de aanmeldingen. Volendammers met Schokker roots (er zijn er meer dan tweeduizend!)  meld u aan als lid - en kom ook naar onze Schokkerdag, Schokkerdag 9 september 2017 in Vollenhove