Eenmaal per jaar, op de tweede zaterdag in september - ook Open Monumentendag -, komen de leden van de Schokkervereniging samen op de Schokkerdag.
Van heinde en ver komen de leden om deze unieke dag mee te beleven.
Een dergelijke dag wordt doorgaans georganiseerd in een plaats die binding heeft met de vroegere Zuiderzee.
Mocht u geïnteresseerd zijn dan nodigen wij u uit om aan te schuiven bij de grote Schokker familie, door lid te worden van onze vereniging, zie Lidmaatschap

Schokkerdag 2019: Volendam

De volgende Schokkerdag is op zaterdag 14 september 2019 in Volendam, waar in 1859 een zevental Schokker gezinnen neerstreken maar waar inmiddels meer dan tweeduizend nazaten wonen, zie bijvoorbeeld Volendammer Schokkers

Deze Schokkerdag wordt georganiseerd door onze Volendammer ambassadeurs met hun vrouwen: Jan en Geer Schilder en Peter en Rina Veerman. Vanuit het bestuur wordt deze Schokkerdag gecoördineerd door Jos Komen met zijn vrouw Ine. Onze ambassadeurs hebben al een concept-programma samengesteld dat we 4 januari 2019 met hen besproken hebben. Het bestuur heeft groen licht gegeven om dit verder uit te werken. Op vrijdag 9 maart gaan Ine en Jos Komen naar Volendam om de laatste puntjes op de “i” te zetten en het programma definitief te maken. Het belooft een mooi spektakel te worden met klederdrachten, met bezoeken aan een kerk,  het  museum enhotel  Spaander,  met een Volendams visgerecht en met muziek. We zijn ook van plan om busvervoer naar Volendam te organiseren.

In het meinummer van Het Schokker Erf leest u meer over de Schokkerdag in Volendam. Hoe u zich kunt opgeven, wat de kosten zijn en het definitieve programma. Waarschijnlijk zullen wij een beroep op u doen om een paar vragen te beantwoorden, om daarmee deze Schokkerdag soepel te kunnen laten verlopen - maar daar leest u dan meer over. Wij rekenen dan op uw medewerking!

Ook namens onze Volendammer ambassadeurs,
Ine en Jos Komen.