Onze volgende Schokkerdag is helemaal volgeboekt! Het is op zaterdag 8 september. Opnieuw gaan we de boot in, nu met de Veerman van Kampen. De vaarroute: stroomafwaarts naar de monding van de IJssel en door het natuurgebied het Kattegat. Onderweg ziet u aan de rechterzijde de aalscholverkolonie van het Kattegat. Op het Ketelmeer aangekomen gaan we langs het pas aangelegde Keteloog naar Schokkerhaven. Door de brug bij Ramspol gaan we het Zwartewater op en via Genemuiden en Zwartsluis naar Hasselt. Aanlegplaats in Hasselt is de Kaai. Het historische centrum ligt daar direct achter. De boot blijft anderhalf uur liggen.

Hasselt is een prachtig oud vestingstadje. De St. Stephanuskerk ziet men al van verre. Een mooie plek voor een stadswandeling, de bezichtiging van de kerk of een bezoek aan het Oude Stadhuis. Weer aan boord gaan we richting Zwolle. Door de Spooldersluis bij Zwolle komen we de IJssel weer op. We gaan stroomafwaarts naar Kampen, waar we omstreeks 17.30 uur van boord gaan.

Programma:
09.30 uur, niet eerder:  inschepen op de Veerman van Kampen aan de IJsselkade in Kampen (tegenover nr. 65). U ontvangt uw naambadge en twee consumptiemunten. Bij aankomst is er koffie of thee,  met een plak cake.
10.00 uur: vertrek. U krijgt een tweede kop koffie of thee. Welkomstwoord en herdenking van overleden leden.
12.00 uur: de vers aan boord gebakken kibbeling is klaar en wordt geserveerd met frites en salade.
13.00 uur: aankomst in Hasselt. We gaan van boord voor een bezoek aan deze historische stad. Op eigen gelegenheid, met een routebeschrijving van ons, of  met een gids. U komt langs fraaie gevels, en langs de kalkovens (zie foto).
14.30 uur: de boot vertrekt weer. Mis hem niet! Tijdens het varen is er een optreden van Johannes ten Have,  met liedjes en verhaaltjes over de ontruiming van Schokland (2x 30 minuten). Het programma heet Geen Weg Terug, zie www.hetzingenderiet.nl.
17.30 uur: aankomst in Kampen. We delen broodjes uit voor onderweg naar huis.
Gratis parkeren kan bij het station in IJsselmuiden, ongeveer 800 meter van de boot. Let op: bij de boot kunt u wel passagiers afzetten maar niet lang parkeren. Overige actuele mogelijkheden krijgen de deelnemers die zich hebben opgegeven tegelijk met de toegangskaarten.

Zoals in het begin al gezegd: we zitten al vol. De boot kan best nog wat passagiers hebben, maar er is gewoon niet meer ruimte om ook nog 'fatsoenlijk' te zitten eten. Daarom moeten we ons strikt houden aan het eerder genoemde aantal van maximaal 100 mensen. Maar we zien u graag volgend jaar!

Nog vragen? Bel of mail met Jos Komen of Henk van Heerde (zie contactgegevens bestuur).